Asi není třeba říkat, že propagace hraje v úspěchu jakéhokoliv produktu klíčovou roli. Toho jsou si firmy velmi dobře vědomy, a tak do marketingu investují velké částky peněz. Vždy se snaží najít ten nejefektivnější způsob, jak svůj výrobek dostat mezi veřejnost.
Jedním z těch často používaných je rozdávání či prodej nejrůznějších propagačních předmětů. Ty mohou mít nejrůznější podobu od klíčenek až po reklamní textil. Vždy je však otázka, kterou z nich je vhodné použít. Zdaleka ne každá má totiž stejný dopad.
To platí i u již zmíněného oblečení. I zde můžeme mít nespočet druhů, od triček přes mikiny až po nejrůznější čepice. Jak mezi nimi vybrat ten, který bude pro naši firmu nejlepší? K tomu musíme zvážit hned několik faktorů.
Tím prvním je to, zda je zrovna ten uvažovaný typ oblíbený u cílové skupiny. Zde je potřeba přiznat, že některé kusy jsou univerzálnější než jiné. Například běžné kšiltovky jsou poměrně oblíbené především u mužů, kdežto ženy je tolik nepreferují. A to je velmi důležité, vzhledem k tomu, že je pro nás ideální, aby bylo co nejvíce a nejčastěji nošeno.
S tím samozřejmě souvisí i dosah, jaký bude mít. Je totiž dobré, pokud jej uvidí co nejvíce ostatních lidí. Například u klasických triček s tím může být poněkud problém, neboť v zimě nosíme spolu s nimi také bundy, které je zakrývají.
V neposlední řadě je potřeba také zvážit náklady, které budou na jejich výrobu potřeba. Koneckonců, žádná firma nemá neomezený rozpočet, a chce tedy ušetřit co nejvíce. Tuto cenu je však potřeba porovnat s očekávanými zvýšenými výnosy, které nám propagace přinese. Zjistíme tak, za jak dlouho se nám vynaložená částka navrátí.
Není tedy divu, že marketingoví experti jsou velmi žádaní, zvláště ti, kteří své práci skutečně rozumí a mohou se pochlubit mnohými úspěchy. Podle toho jsou také oceňováni, což je také potřeba započítat do nákladů na propagaci. Jen tak budeme na trhu skutečně úspěšní.